HISTORY
1926 - 1932


Lijnen naar 'oost en west'

Woerden was ook in de dertiger jaren al een knooppunt(je) van rail- en bus verbindingen.
Ze waren nog klein, de bussen van Den Oudsten in die jaren maakte, maar ze zwermden ook toen reeds letterlijk naar 'oost' en 'west' uit...!
Naar de Putkop, naar Rietveld, naar Bodegraven!...


Doelbewust en uitgekiend

Langzaamaan, maar zeer doelbewust en haarfijn uitgedokterd was er in de fabriek een volledig toegeruste autogene las- en snijinrichting gerealiseerd. De plaatwerkerij kreeg steeds meer aandacht en plaatsruimte. De linnen kappen werden vervangen door stalen, kortom het jonge bedrijf maakte een eerste evolutie door en legde de pijlers waarop nu nog steeds wordt voortgebouwd. Ook het blad 'De Bedrijfauto' van de Bond van Bedrijfsautohouders in Nederland wijdde begin 1931 een zeer lovend artikel aan de carrosseriefabriek Den Oudsten en Domburg. Zinnen als '75 man personeel bouwen 100 bussen per jaar'; 'Licht en toch sterk'; 'Een voorbeeld van wat noeste vlijt en kijk op wat gevraagd wordt to stand kunnen brengen', spreken voor zichzelf.

Van de Ende (1927)
Den Oudstensten (links) met z'n eerste knechts (1927)
De Holland-Express voor Oorbeek (1930)
'Veeldeurig' voor gebr. Van Soest (1931)
Reiswagen voor Langhout (1933)

Terug naar overzicht History