HISTORY

Voor een uitgebreid overzicht klik hier NEW

1926 Den Oudsten Bussen BV dateert van 11 januari 1926. De onderneming heeft zich altijd geheel of grotendeels op bussen toegelegd. Midden jaren tachtig kwam integraalbouw in beeld en Den Oudsten werd een erkend pionier in zelfdragende carrosserieën. Tevens ging men zich meer richten op internationalisatie van de afzet. Inmiddels wordt ongeveer de helft van de productie geëxporteerd.
1939 Aflevering van de 1000e bus. Inmiddels zijn in de jaren dertig ook vrachtwagenopbouwen geleverd.
1945 In december overdracht van de eerste naoorlogse carrosserie, een vrachtwagen. Er zijn ook weer bussen in aanbouw die begin 1946 zullen worden afgeleverd
1953 Begin van een herstelperiode voor de bussenbouw met de aflevering van de 2000e bus. In de voorafgaande jaren is er veel werk geweest aan het carrosseren van 250 legerwagens en ruim 100 voertuigen voor de Bescherming Bevolking.
1956 De naam N.V. Den Oudsten en Domburg wordt omgezet in N.V. Carrosseriefabriek Den Oudsten en Zonen. De stichter werd commissaris en zijn zoon Cees directeur.
1974 Aflevering van de 5000e bus, een trolleybus voor de gemeente Arnhem.
1986 In 1986 kregen de eigenaren van Den Oudsten Bussen BV het beheer over New Flyer Industries Ltd. in Winnipeg, Canada, een busbouwer productiebedrijven in Canada en de Verenigde Staten. De intensieve uitwisseling van know-how tussen de zusterbedrijven leidde onder meer tot de levering van grote aantallen carrosserieën uit Woerden voor de beide Noord-Amerikaanse markten.
1990 Begin van een grondige vernieuwingsperiode van de gehele organisatie, hetgeen in 1996 resulteert in de verwerving van het certificaat NEN-EN-ISO 9001 voor de kwaliteit van de totale organisatie, van productontwikkeling tot en met service en nazorg.
1997-
2000
De verdere ontwikkelingen van het bedrijf in de laatste tien jaar zijn nog te jong om al historie genoemd te worden. De belangrijkste feiten uit deze periode komen op andere pagina's aan bod.
2001 Faillisement Den Oudsten bussen.
2002 Volledige overname en voortzetting van de after sales-activiteiten van den Oudsten door TSN. Dit betekent dat TSN de huidige voorraad onderdelen, mallen en technische informatie en documentatie overneemt om de voertuigen voor de resterende levensduur operationeel te kunnen houden.